Page 17

CoverT70 FR corr_Layout 1

SARAH DE MONBRISON Stand n°91 Cuiller. Dan, Côte d'Ivoire. Bois à patine brune, perles, métal. H. : 64 cm. Provenance : Ex. collection Armand Charles. JACQUES GERMAIN Stand n°84 Masque cimier de la société du tyi wara. Bamana, Mali, Région de Jitumu. XIX - XXe siècle. Bois, métal, ancienne patine d’usage. H. : 54 cm. Provenance : Collection Arthur Barth, San Diego. Collection Sydney L. Sharper, New York. Publications : Roberts, Allen F. Animals in African Art From the Familiar to the Marvelous. The Museum for African Art, New York, 1995, Page 129. Colleyn, J.-P. Bamana The Art of Existence in Mali. The Museum for African Art, New York - The Rietberg Museum, Zürich, 2001, page 216, cat. 199. DIDIER CLAES Stand n°24 Masque lukwakongo. Lega, R. D. Congo. Bois, kaolin (traces). H. : 23 cm. Provenance : Collection Max et Berthe Kofler-Erni, Bâle. Publications : R.S. Wassing, African Art. Its Background and Traditions, Leon Amiel Publisher, 1968, cat. 13, p. 235. Elsy Leuzinger, The Art of Black Africa, London, Studio Vista Publishers, 1972, fig. x9, p. 345. YANN FERRANDIN Stand n°8 Siège à caryatide. Hemba, R. D. Congo. Style apparenté aux ateliers Niembo, bord de la rivière Luika. Bois dur. H. : 42 cm. XIXe siècle. Provenance : Acquis chez Jacques Kerchache vers la fin des années 70. Publication : African art - a source of inspiration for modern art. 1986.


CoverT70 FR corr_Layout 1
To see the actual publication please follow the link above